Aeroklub Ziemi Lubuskiej
FLOTA
Regularnie inwestujemy w samoloty oraz ich konserwację i utrzymanie, nie szukając żadnych „dróg na skróty” i dopilnowując wszystkich szczegółów z najwyższą starannością. Obowiązkowe przeglądy, z których jak każdy aeroklub jesteśmy rozliczani urzędowo, to tylko niewielka część regularnie podejmowanych przez nas działań.
Tecnam P2008
Tecnam P2008 JC MKII to pierwszy z zaplanowanej floty nowoczesnych samolotów szkoleniowych OSL Aeroklubu Ziemi Lubuskiej. Samolot szkolny o doskonałych właściwościach pilotażowych. Wyposażony jest w nowoczesną awionikę Garmin G3X Touch pozwalającą na prowadzenie szkoleń na najwyższym poziomie.
2x Cessna 150 i Cessna 152
Samoloty szkolno-treningowe i turystyczne najczęściej spotykany na świecie. Ze względu na doskonałe właściwości pilotażowe, wybaczające wiele błędów dopiero doskonalących swoje umiejętności pilotów. Gwarantują najwyższe bezpieczeństwo lotów szkoleniowych i pozwalają na szybkie przyswajanie wiedzy praktycznej. Cessna 152 to następca Cessny 150.
Cessna 172
Cessna F172H to samolot uznany za jeden z najbardziej udanych w historii lotnictwa oraz wspaniała aktualizacja dla najpopularniejszych samolotów szkoleniowych na całym świecie – Cessny 150, ponieważ posiada nie tylko doskonałe właściwości pilotażowe, wybaczające wiele błędów dopiero doskonalących swoje umiejętności pilotów, ale także wyposażony jest w nowoczesną awionikę Garmin G5. Dodatkowo ma 4 miejsca, a gwarancja najwyższego bezpieczeństwa dla dopiero uczących się pilotów oraz doskonałe warunki do szybkiego przyswajania wiedzy praktycznej – są niezmiennie podtrzymane.
2X ZLIN 142
Samolot szkolno-treningowy, akrobacyjny i turystyczny.
PZL-150 Koliber
PZL-110 „Koliber 150” – powstał jako modyfikacja produkowanego seryjnie samolotu PZL-110 Koliber. Samolot przeznaczony jest do lotów szkolnych, treningowych, turystycznych i dyspozycyjnych, dopuszczony też został do wykonywania podstawowej akrobacji.
6 x An-2
Samolot wielozadaniowy An-2 (przez polskich pilotów nazywany często Antek) jest największym produkowanym seryjnie jednosilnikowym dwupłatowcem na świecie. Przez długi czas nosił także tytuł najdłużej produkowanego samolotu świata.
Dzięki atomizerom AU-500 oraz zaawansowanemu systemowi satelitarnemu Ag-Nav 2 świadczymy usługi oprysków lasów i pól. Posiadamy również specjalistyczne samoloty An-2 ze zbiornikami o pojemności 1700L na ciecze gaśnicze dlatego świadczymy również usługi gaszenia pożarów.
SZD-50-2 Puchacz
Dwumiejscowy, szybowiec szkolno-treningowy produkcji polskiej. Podstawowy szybowiec szkoleniowy w Ośrodku Szkolenia Lotniczego AZL.
SZYBOWCE
Nic tak nie uczy obcowania z powietrzem jak latanie na szybowcach. Przez sekcję szybowcową Aeroklubu Ziemi Lubuskiej przeszło wielu pilotów dzisiaj już latających na samolotach odrzutowych włączając w to Boeing 787 Dreamliner i F-16!
Nasza flota szybowcowa
Polskie szybowce wyczynowe i szkolno-treningowe – SZD-30 Pirat SZD-51 Junior 2x SZD-42-2 Jantar 2B SZD-48-1 2x Jantar Std. 2 oraz 2x SZD-48-3 Jantar Std. 3 SZD-36A Cobra. W OSL AZL szkolimy dwoma metodami startów – za wyciągarką i samolotem. Do tej drugiej metody posiadamy w naszym aeroklubie dwa samoloty – Wilga 35A oraz Jak
Balon BB-22
Balon Kubíček BB-22. o pojemności 2200 m3 (12 pasów), załoga- 4 osoby.